Skutečné globální srovnání Mono, Poly, PERC a Dual FV modulů.
* This is a field test and the results are specific for this installation on this location please research which is the best solution for your own situation as the results can be different based on environmental influences.
Total solar yield as of 27/03/2023 when the results were reset:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
Perc: 9471 kWh
Perc-east: 1970 kWh
Perc-west: 1730 kWh
Když dodáváte své oblíbené chlazené nebo mražené produkty, budete chtít mít bezproblémové řešení napájení, které vám umožní sledovat cestu a zároveň uchová jídlo dokonale vychlazené ke konzumaci. Stále více měst nyní požaduje vypínání motorů při parkování, některá města zakazují používání hlučných generátorů ve svých centrech. Řešením je možnost elektrického stand by nabízená mnoha výrobci. Když je motor vypnutý, servisní baterie napájí chladící zařízení, aby bylo zboží chlazené.
Komponenty modulárního systému Victron Energy umožňují odborníkům v oblasti chlazení postavit kompletní systém, který přesně odpovídá požadovaným specifikacím a rozpočtu. Výhoda spolupráce pouze s jednou značkou znamená mít pouze jeden jasný kontakt pro upgrady nebo řešení jakýchkoli výjimečných problémů, které se mohou vyskytnout. Globální síť odborníků Victron Energy má více než 45 let zkušeností a jsou připraveni, ochotni a schopni převést vaše výzvy do robustních řešení, která vám umožní využívat sílu know-how.
V závislosti na objemu, který je třeba ochladit, nabízejí výrobci chladicích zařízení různé možnosti. Malé dodávky se mohou spolehnout na chladicí zařízení v elektrickém pohotovostním režimu, které je založeno na chlazení napájeným stejnosměrným proudem (12/24 V). Větší nákladní vozy nebo přívěsy jsou na tom lépe s pohotovostním chlazením na bázi střídavého proudu (110/230 V) kvůli komplikacím s kabeláží, které s sebou tyto spotřebiče s vysokou spotřebou přinášejí.
Prozatím předpokládejme, že navrhujeme stejnosměrný chladicí systém průměrné velikosti pro dodávku Mercedes Sprinter.
Denní spotřeba energie se vypočítá sečtením součtu všech spotřebitelů X, jak dlouho za den budou v provozu: 750 W x 2,5 hodiny v pohotovostním režimu z baterie. Pro výpočet požadovaného špičkového výkonu sečtěte všechny watty současně používaných spotřebičů.
Níže najdete vysvětlení některých z hlavních aspektů návrhu. Klikněte na otázku pro zobrazení doporučení od našich inženýrů.
Zvládněte všechny výzvy, které přináší propojení (chytrých) alternátorů, startovacích a servisních baterií (lithiových nebo olověných) s naší širokou řadou DC-DC nabíječek, propojovačů baterií nebo produktů Smart BMS. Naše řešení jsou speciálně navržena pro vozidla a zajišťují, že jak olověné, tak lithiové servisní baterie mohou být správně nabity (vybity) bez poškození (chytrých) alternátorů nebo baterií.
Omezení proudu ze 2 alternátorů o různých velikostech, aby nebyl nepřekročen maximální nabíjecí proud lithiové baterie.
Díky tomu, že má lithium vlastnosti rychlého nabíjení, má zvolená lithiová baterie doporučený nepřetržitý nabíjecí proud 100 A (max 400 A, ale vzhledem k životnosti cyklu je doporučeno 100 A podle technického listu). Inženýři Mercedesu doporučují neodebírat více než 50 % trvalého nabíjecího proudu z 80 A chytrého alternátoru, který pak bezpečně dodává 40 ampér, což nestačí k využití plného potenciálu nabíjecího proudu baterie. Jediný dostupný vysoce výkonný alternátor, který se montoval do konkrétního motoru, byl neregulovaný s výkonem 180 A. Opět platí, že pouze při nepřetržitém používání 50 %, aby nedošlo k přetížení druhého alternátoru, je celková nabíjecí kapacita 130 A, což je dostatečné pro nabíjení startovací baterie a servisní baterie současně.
Alternátor motoru: 40 A (80 A/2)
Druhý alternátor: 90 A (180 A/2)
Celková bezpečná kapacita nabíjení: 130 A
Aby se zajistilo, že nebude překročen doporučený nabíjecí proud lithiové baterie (100 A) a alternátorů, je třeba použít omezovač proudu.
2x Orion-Tr 12/12-18: K nabíjení servisní baterie pomocí standardního alternátoru motoru vyžaduje tato profesionální nabíječka DC-DC „Battery-to-Battery“ bezpečný nabíjecí proud z chytrého alternátoru. Ve skutečnosti jsou dvě nabíječky Orion zapojeny paralelně, aby vyhovovaly nabíjecímu proudu 40 A, který je dodáván přímo do servisní baterie prostřednictvím omezovače proudu Smart BMS.
Aby bylo dosaženo maximálního nabíjecího potenciálu, ale nepřekročil se, musí být proud z obou alternátorů také získán v bezpečných mezích baterie (vyžadováno omezení proudu):
Systém pro správu baterií BMS 12/200: pro omezení celkového nabíjecího proudu (také z vysoce výkonného alternátoru) a pro ochranu lithiové baterie před nadměrným nabitím (vybitím) je toto kompaktní a robustní řešení perfektní volbou pro systémy se zátěží do 200 A. Zařízení slučuje systém pro správu baterií, omezovač proudu, propojovač baterií a ochranu baterií do jednoho. Proto zařízení spravuje a nabíjí lithiovou baterii rychle a efektivně. Omezuje nabíjecí proud na bezpečnou zónu specifikací výstupu alternátoru, aby se zabránilo přehřátí nebo předčasnému opotřebení alternátoru a zabránilo nadměrnému vybíjení baterie.
Jak se výkonový profil promítne do robustního systému?
Vozidla a lodě jsou vybaveny motorem (motory), které generují energii k pohybu, ale také generují elektrickou energii prostřednictvím alternátorů. Alternátory generují elektrickou energii se stejnosměrným proudem (DC) z mechanické energie, která se používá k ukládání energie do bateriového bloku nebo k přímému napájení DC zařízení.
Malé motory mívají malé alternátory, větší motory mívají větší alternátory, někdy jsou dokonce vybaveny (extra) vysokovýkonnými alternátory pro zvýšení výkonu. Vozidla, zejména s motory Euro 4/5, mohou být vybavena chytrými alternátory (s proměnným napětím), které řídí výkon na základě provozních podmínek vozidla. Díky tomu se nedaří nabíjet sekundární bateriový systém na použitelnou úroveň. Lithiové servisní baterie mohou silně zatěžovat alternátor motoru, který je pravděpodobně třeba chránit před přehřátím nebo předčasným opotřebením.
Bez ohledu na typ alternátoru vašeho motoru nebo servisní baterie, Victron Energy nabízí širokou škálu řešení pro bezpečné připojení jakéhokoli alternátoru k jakékoli baterii, aniž by došlo k poškození chytrého alternátoru nebo baterií. Další informace naleznete v našich technických listech. Podívejte se také do dokumentace výrobce, abyste zjistili, jaký výkon může váš alternátor poskytovat. S lithiovými servisními bateriemi a konvenčními nebo chytrými alternátory doporučujeme počítat s 50 % výstupní specifikace alternátoru, aby nedošlo k přetížení alternátoru.
Podívejte se na všechny nabíječky DC-DC Podívejte se na všechny naše propojovače baterií Podívejte se na všechny naše (chytré) BMS systémyBattery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.
Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect), the other (Smart) BMS versions are designed for vehicles or boats and offer more ‘all-in one’ functionalities.
Podívejte se na všechny naše systémy pro správu bateriíSledovač stavu baterií je jako „palivoměr“ pro vaši baterii. Zaznamenává, kolik energie je spotřebováno a nabito. Sledovač stavu baterií vypočítává stav nabití, zbývající kapacitu a čas do vybití. Napětí baterie neposkytuje přesnou indikaci o nabití baterie (zejména ne při zatížení). Sledovač stavu baterií ano.
Sledovače stavu baterií Victron Energy sledují historická data, jako je počet nabíjecích cyklů, nejhlubší vybití, nejvyšší napětí, nejnižší napětí a tak dále. Upozorní vás na kritické stavy, jako je nízké napětí nebo nízké nabití, a může dokonce vypnout celý zdroj napájení, aby nedošlo k drahému poškození baterie, nebo může spustit generátor.
Victron nabízí sledovače stavu baterií s nebo bez displeje, verze Smart vám umožní sledovat podrobná data a upravovat nastavení v naší bezplatné aplikaci VictronConnect. Podívejte se na všechny naše sledovače stavu baterií
Ochrana baterie BatteryProtect odpojí baterii od nevýznamných zátěží předtím, než se dostane pod přednastavenou úroveň (úplné vybití baterie by způsobilo její poškození) nebo dokud má ještě dostatek kapacity pro nastartování motoru.
To není vše, co múže BatteryProtect od společnosti Victron Energy nabídnout. Vestavěné zpoždění vypnutí zajišťuje, že životně důležitá elektronika není odpojena omylem, tj. když startování motoru způsobí krátký pokles napětí. Po dostatečném nabití baterie také automaticky vše znovu připojí.
BatteryProtect má dálkový vypínač, takže jej lze zapnout/vypnout pomocí BMS nebo vypínače. Inteligentní verze je programovatelná prostřednictvím aplikace VictronConnect.
DC-DC měniče nebo nabíječky baterií (měniče s vestavěným nabíjecím algoritmem) se používají v systémech dvou baterií, kde jsou (inteligentní) alternátor a startovací baterie kombinovány s provozní baterií (stejného nebo různého napětí) k jejich nabití. Mohou být také použity k nabíjení aplikací, které mají vyhrazené baterie (např. příďové trysky), nebo k napájení aplikací, které mají jiné napětí než servisní baterie.
Většinu nabíječek DC-DC lze použít ve 12 V nebo 24 V systémech a všechny jsou vhodné pro olověné i lithiové baterie. Některé modely nabíječek DC-DC lze paralelně zapojit, aby se zvýšil výstupní proud. Nabíječky DC-DC jsou dokonalým a bezpečným řešením pro nabíjení lithiových baterií z chytrých alternátorů (a olověných baterií).
Nabíjení lithiových baterií z alternátoru
Většinu alternátorů nelze přímo připojit k lithiovým bateriím. Lithiová baterie odebírá více proudu, než může alternátor dodat, což může vést k trvalému poškození alternátoru. Aby nedošlo k poškození alternátoru, je omezení proudu jednou z možností, jak udržet alternátor v bezpečné zóně.
Victron nabízí několik řešení k vyřešení tohoto problému, z nichž jedním jsou DC-DC měniče:
DC zařízení je navrženo tak, aby pracovalo přímo s proudem vycházejícím z baterie (stejnosměrný proud). Zejména vozidla a lodě mohou mít na palubě (mnoho) DC zařízení (jako jsou ovládací panely, světla, navigační zařízení, autopilot, hloubkové sondy atd.).
Některé menší systémy mimo síť mohou běžet pouze na stejnosměrný proud, s 12 V světly, televizory nebo ledničkami. Větší systémy mohou kombinovat AC a DC spotřebiče.
V každém případě je důležité chránit baterii před nadměrným vybitím, za tímto účelem Victron nabízí „BatteryProtect“.
Servisní baterie uchovává energii pro spotřebitele systému a poskytuje autonomní napájení zejména ve chvílích, kdy vstupní zdroje napájení nejsou (plně) dostupné.
Victron Energy nabízí několik bateriových technologií, všechny navržené pro profesionální výkon, spolehlivost a dlouhou životnost v těch nejnáročnějších podmínkách. Dodávají se s 2letou celosvětovou zárukou a naše technické listy nabízejí věrný obraz výkonu a očekávaných životních cyklů, což znamená, že nenarazíte na žádná investiční překvapení.
I když je na výběr z více technologií, hlavní volba je mezi olověnými a lithiovými bateriemi, což závisí hlavně na požadovaném výkonu, ceně za cyklus a fyzikálních aspektech (velikost/hmotnost).
|
|
Servisní baterie uchovává energii pro spotřebitele systému a poskytuje autonomní napájení zejména ve chvílích, kdy vstupní zdroje napájení nejsou (plně) dostupné.
Victron Energy nabízí několik bateriových technologií, všechny navržené pro profesionální výkon, spolehlivost a dlouhou životnost v těch nejnáročnějších podmínkách. Dodávají se s 2letou celosvětovou zárukou a naše technické listy nabízejí věrný obraz výkonu a očekávaných životních cyklů, což znamená, že nenarazíte na žádná investiční překvapení.
I když je na výběr z více technologií, hlavní volba je mezi olověnými a lithiovými bateriemi, což závisí hlavně na požadovaném výkonu, ceně za cyklus a fyzikálních aspektech (velikost/hmotnost).
|
|
Ke spuštění motoru (motorů) jsou potřeba startovací baterie. Tyto baterie jsou navrženy tak, aby se vypořádaly s velkým vybíjecím proudem a měly jinou technologii než servisní baterie. Aby se zabránilo náhodnému vybití startovací baterie, měla by být vždy izolována od servisních baterií. Victron Energy nabízí několik řešení pro různé typy systémů.
Victron Energy nabízí několik propojovačů baterií. K dispozici jsou také komplexnější způsoby, jak bezpečně připojit startovací a servisní baterii, včetně připojení propojovače baterií k BMS, produktům „vše v jednom“ Smart BMS nebo nabíječkám DC-DC. Tyto mohou nabídnout více možností ovládání a konfigurace, zejména k ochraně neregulovaných alternátorů před přehřátím a lithiových baterií před nadměrným nabíjením (vybíjením).
Podívejte se na všechny naše propojovače baterií Podívejte se na všechny nabíječky DC-DC Podívejte se na všechny naše (chytré) BMS systémyVšechny chytré produkty Victron Energy lze monitorovat a ovládat z dlaně vaší ruky. Stačí se připojit k aplikaci VictronConnect přes Bluetooth a budete mít přímý přístup k údajům o výkonu vašeho systému. Můžete také snadno měnit nastavení, zapínat nebo vypínat zařízení a mnoho dalšího.
Neinteligentní zařízení s portem VE.Direct se také mohou stát chytrými pomocí VE.Direct Bluetooth Smart dongle
Je také možné monitorovat a ovládat váš systém na dálku. Funkce VictronConnect-Remote umožňuje vzdálený přístup k produktům Victron s rozhraním VE.Direct prostřednictvím produktu GX přes online portál VRM. Tato výkonná funkce umožňuje úplnou konfiguraci a monitorování produktu prakticky odkudkoli na světě pomocí aplikace VictronConnect. Uživatelské rozhraní je stejné, jako by byly produkty připojeny lokálně pomocí Bluetooth nebo kabelového rozhraní VE.Direct přes USB.
Další informace naleznete v návodu VictronConnect Podívejte se na naše zařízení GXNaše dobře zavedená celosvětová síť místních odborníků společnosti Victron, kteří jsou ochotni vám pomoci najít optimální řešení.
Ve společnosti Victron považujeme za nezbytné, poskytnout našim zákazníkům služby a podporu rychle a kompetentně. To je důvod, proč naše celosvětová síť odborníků Victron nabízí nejvyšší úroveň technického know-how a je odhodlána provádět opravy co nejrychleji.
Takže můžete vyrazit nebo pokračovat v cestě kamkoli.